Apie mane

Mano nuotrauka
Gerai prisimenu savo pačios pirmąjį pagamintą desertą - sausainiai sutepti sviestu. Elementaru, bet kaip buvo smagu jį pagaminti mamai, kuri su drauge gėrė kavą... :) Vėliau buvo daug visokių bandymų, pakilimų ir nuosmukių. Labiausia esu dėkinga mamai, kuri leido kepti pyragus, sausainius ir ekperimenuoti virtuvėje. Per visus mokslus, darbus, kasdienybę buvau pamiršusi šią savo aistrą. Tačiau ilgos atostogos, geras vaikų miegas, bei vyro supratingumas - leido ją atrasti iš naujo.

2014 m. gegužės 16 d., penktadienis

Varškės su medaus karamele pyragas

Nemoku. Vis dar nemoku kepti pyragų, kurių pagrindui yra naudojami smulkiai sumalti sausainiai. Man, daug lengviau yra padaryti iš tešlos pagrindą, negu iš sausainių. Niekaip nesuprantu, koks turi būti sausainių šlapumas, kad jie nebyrėtų iškepę, ir kad kepant nebėgtų sviestas iš jų. Taip buvo ir šį kartą, kad sausainiai visai nenorėjo sulipti į vientisą masę, todėl aš vis dėjau sviesto, o kepant man sviesto pribėgo pilna orkaitė. Tad, jeigu turite savo mėgstamą pyrago pagrindą iš sausainių - naudokite jį. Nors mano gautas rezultatas - nenuvylė, gavosi toks geras, jog net pati nustebau! :)


Kepiau 24 cm torto formoje.


Reikės:
400 g sausainių
250 g sviesto

600 g varškės
3 kiaušinių
5 v. š. cukraus
2 v. š. jogurto
1 v. š. cukraus
1 a. š. citrinos sulčių

200 ml nat. medaus
200 ml riebios grietinėlės
Žiupsnelio druskos

Sausainius sutrinti iki trupinių. 
Ištirpinti sviestą.
Ištirpintą sviestą nedideliais kiekiais pilti ant sausainių išmaišyti. Turi gautis tokia masė, iš kurios būtų galima suformuoti rutuliuką.
Kepimo formą iškloti sausainių ir sviesto mase, bei suformuoti kraštelį. Dėti į šaldytuvą.
Įkaitinti orkaitę iki 190 C temperatūros.
Kiaušinių trynius atskirti nuo baltymų.
Varškę, kiaušinių trynius, jogurtą ir cukrų sumaišyti iki vienalytės masės.
Baltymus išplakti iki standžių, blizgių putų. Iš pradžių paplakti kol gerai suputos, sudėti cukrų ir citrinos sultis ir baigti plakti, kol iš apversto dubens neiškris baltymai.
Sumaišyti baltymus su varškės mase.
Sudėti į paruoštą kepimo formą su sausaininiu dugnu. 
Kepti apie 40 min., kol varškė viduryje pyrago taps tvirta.
Ataušinti.
Nedideliame prikaistuvyje supilti grietinėlę ir pakaitinti. Kai grietinėle jau ruošis užvirti sudėti medų. Ant nedidelės ugnies virti apie 15 min. Verdant pamaišyti. Baigiant virti įdėti žiupsnelį druskos. Kuo ilgiau virs karamelė, tuo tąsesnė taps. 
Pravėsusia karamele užpilti pyrago viršų. Arba naudoti kaip padažą.


Nepaisant to, kad kepant pyragą iš jo bėgo sviestas, pyrago kraštai laikė savo formą. Pats pyragas visiškai nesaldus, o saldumą jam suteikia karamelė. Tad jeigu negaminsite karamelės, tuomet reikėtų į varškę dėti šiek tiek daugiau cukraus.
Pats pyragas gavosi puikaus skonio. Sausainių pagrindas, traškus, varškė puri ir tirpstanti birnoje, o karamelė labai gerai papildė viską. Jeigu mėgstate kreminę varškę, tuomet reikėtų naudoti pyragams skirtą. Aš naudojau paprastą varškę. 
Rekomenduoju, pabandykite, vykęs mano eksperimentas. :)

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą