Apie mane

Mano nuotrauka
Gerai prisimenu savo pačios pirmąjį pagamintą desertą - sausainiai sutepti sviestu. Elementaru, bet kaip buvo smagu jį pagaminti mamai, kuri su drauge gėrė kavą... :) Vėliau buvo daug visokių bandymų, pakilimų ir nuosmukių. Labiausia esu dėkinga mamai, kuri leido kepti pyragus, sausainius ir ekperimenuoti virtuvėje. Per visus mokslus, darbus, kasdienybę buvau pamiršusi šią savo aistrą. Tačiau ilgos atostogos, geras vaikų miegas, bei vyro supratingumas - leido ją atrasti iš naujo.

2014 m. gegužės 2 d., penktadienis

Rabarbarų pyragas (tarta)

Man rabarbarai siejasi su vaikyste, kai kaime pas močiute, juos valgydavom su cukrum, arba gerdavom rabarbarų kompotą. Tik toks ir buvo jų panaudojimas anais vaikystės metais...
Paskutiniu metu, skaitydama mėgstamus tinklaraščius, ar žiūrėdama TV laidas, atkreipiau dėmesį, jog rabarbaras gana populiarus kepiniuose. O kai užmačiau, kad su juo galima kepti tartas, nusprendžiau pabandyti ir aš, šį vaikystės prisiminimą, paversti skaniu kepiniu...
Originalų receptą  rasite čia.


Iš nurodyto kiekio produktų gavosi keturios nedidelės ir viena 18 cm apvali tarta. Manau, kad gautųsi 24 cm apvali tarta, tik jeigu mėgstate didesnį kiekį įdaro, tuomet virkite daugiau rabarbarų košės.



Reikės:
ryšulėlio rabarbaro kotų (sunaudojau apie 8 kotus)
100 g cukraus pudros

200 g miltų
2 v. š. cukraus pudros
35 g kakavos
170 g sviesto
žiupsnelio druskos
40 ml šalto vandens

saujelės migdolų plokštelių

Rabarbarų įdaras. Rabarbarų kotus nuplauti ir nupjauti galus. Aš nuo rabarbarų nulupau ploną žievelę, nežinau ar galima valgyti su žievele, todėl dariau kaip vaikai darydavome. Paruoštus rabarbarų kotus supjaustyt nedideliais gabaliukais, sudėti į puodą su cukraus pudra. Uždengtą puodą su rabarbarais pavirti apie 5 min., nudengti ir pavirti kol kotai suminkštės. Aš viriau apie 10 min. Palikti kad atvėstų.

Pagrindo ruošimas. Į dubenį supilti miltus, druską, cukraus pudrą ir kakavą, įtarkuoti sviestą. Viską pirštais patrinti ir supylus vandenį užminkyti tešlą. Iš pradžių atrodys, kad vandens per mažai, tačiau ilgiau paminkius tešla sulimpa į vientisą gabalą. Suformuoti tešlos diską, įvynioti į maistinę plėvelę ir dėti valandai į šaldytuvą.
Įkaitinti orkaitę iki 180 C temperatūros.
Plonai iškočioti tešlą ir ja iškloti kepimo forma. Subadyti šakute, ant viršaus uždėti kepimo popieriaus ir supilti svorį. 
Kepti apie 20 min. 
Išimti iš orkaitės, nuimti kepimo popierių su svoriu. Ant pyrago pagrindo supilti rabarbarų košę, pabarstyti migdolais ir dėti 15 min. į orkaitę.


Skaniausias karštas su ledais. Rabarbarų košės rūgštumą galima pasireguliuoti pagal savo skonį, man norėjosi rūgštesnių. 
Kočiojant tešlą, atrodė, kad ji nelabai gera, lyg susitraukinėtų. Iškepęs pyrago pagrindas, skanus ir trapus, toks koks ir turi būti. Rabarbarai rūgštūs, tačiau ledų saldumas puikiai kompensuoja rūgštumą. Virti rabarbarai man taip patiko, kad norėsiu išsivirti jų uogienės. 

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą