Apie mane

Mano nuotrauka
Gerai prisimenu savo pačios pirmąjį pagamintą desertą - sausainiai sutepti sviestu. Elementaru, bet kaip buvo smagu jį pagaminti mamai, kuri su drauge gėrė kavą... :) Vėliau buvo daug visokių bandymų, pakilimų ir nuosmukių. Labiausia esu dėkinga mamai, kuri leido kepti pyragus, sausainius ir ekperimenuoti virtuvėje. Per visus mokslus, darbus, kasdienybę buvau pamiršusi šią savo aistrą. Tačiau ilgos atostogos, geras vaikų miegas, bei vyro supratingumas - leido ją atrasti iš naujo.

2014 m. liepos 14 d., pirmadienis

Rasos šokoladinis vyšnių pyragas

Pyrago receptą draugė Rasa atsiuntė dar žiemą. Rasa rašė, kad šis pyragas Jai visada gaunasi geras ir niekada nenuvylė. Viena iš sudedamųjų pyrago dalių buvo vyšnios. Aišku žiemą galima naudoti šaldytas vyšnias, tačiau aš nutariau palaukti vasaros ir šį skanų pyragą išbandyti su šviežiomis vyšniomis. Vakar turgely nusipirkau vyšnių. šiandien valandėlę sugaišau kol išvaliau kauliukus, ir vakarienei su ledais gardžiavomės pyragu.


Rasa pyragą rekomenduoja kepti ilgoje 33 - 35 cm kepimo formoje. Aš kepiau apvalioje 24 cm torto formoje.


Reikės:
150 g minkšto sviesto
150 g cukraus
4 kiaušinių
100 g juodojo šokolado
150 g migdolų arba lazdyno riešutų (naudojau migdolus)
1,5 v. šaukšto miltų
1,5 v. šaukšto krakmolo (naudojau kukurūzų krakmolą)
1,5 a. šaukštelio kepimo miltelių
2 didelės saujos vyšnių be kauliukų

Kiaušinio trynius atskirti nuo baltymų.
Sviestą, kiaušinių trynius ir cukrų sudėti kartu ir gerai išplakti, kol masė pabals.
Nedideliame  puode užvirti vandenį. Į verdantį vandenį sudėti sulaužytą šokoladą ir pavirti vieną minutę, kol ištirps šokoladas. Vandenį nupilti ir ištirpusį šokoladą sudėti į kiaušinių ir sviesto masę. gerai išmaišyti.
Riešutus susmulkinti.Suberti į masę ir išmaišyti.
Įjungti kaisti orkaitę iki 180 C temperatūros.
Į masę sudėti krakmolą, miltus ir k. miltelius. Vėl viską išmaišyti.
Baltymus išplakti iki standžių putų. Nedideliais kiekiais sudėti į tešlą ir išmaišyti iki vientisos masės. Labai ilgai maišyti nereikia, kad kuo mažiau oro išeitų iš baltymų.
Suberti vyšnias, pora kartu pamaišyti.
Kepimo formą iškloti kepimo popieriumi, supilti pyrago tešlą ir dėti kepti.
Kepti apie  60 min apatinėje orkaitės dalyje (pirmos grotelės nuo apačios). Aš kepiau kol pagaliukas įkišus į tešlą, ištrauktas buvo sausas.
Valgyti karštą su ledais arba atvėsusį su arbatą.


Pyragas labai skanus, minkštas, purus, drėgnas. Aš labai mėgstu vyšnias, todėl dėčiau jų dar daugiau. Su ledais kartu valgant, man jau buvo per saldu, bet su puodeliu nesaldžios arbatos - buvo pats tas. Pyragą galima paversti ir visu tortu - tereikia tik ant atvėsusio pyrago viršaus uždėti mėgstamo kremo ir papuošti.
Ačiū Rasa už puikų pyrago receptą!:)





Komentarų nėra:

Rašyti komentarą