Apie mane

Mano nuotrauka
Gerai prisimenu savo pačios pirmąjį pagamintą desertą - sausainiai sutepti sviestu. Elementaru, bet kaip buvo smagu jį pagaminti mamai, kuri su drauge gėrė kavą... :) Vėliau buvo daug visokių bandymų, pakilimų ir nuosmukių. Labiausia esu dėkinga mamai, kuri leido kepti pyragus, sausainius ir ekperimenuoti virtuvėje. Per visus mokslus, darbus, kasdienybę buvau pamiršusi šią savo aistrą. Tačiau ilgos atostogos, geras vaikų miegas, bei vyro supratingumas - leido ją atrasti iš naujo.

2013 m. spalio 17 d., ketvirtadienis

Pyragaičiai "Lava cake"

Senokai mano kepinių sąrašo viršuje buvo pyragaičiai "Lava cake". Šiandien kaip tik kol mažas miegojo pavyko viską greit greit pasidaryti ir dar liko laiko kepimui. Šiek tiek paieškojusi receptų internete apsistojau ties Elžbietos iš "Žaidžiame virtuvę" receptu.


Receptas (4 nedideliems pyragaičiams):
130 g juodo šokolado
130 g sviesto
2 dideli kiaušiniai
2,5 šaukštai cukraus
2,5 šaukštai miltų ( su nedideliu kaupu)
Mažas žiupsnelis druskos
50 ml brendžio ( aš brendį per pusę maišiau su vanilės ekstraktu)
Sviesto formoms patepti (aš nenaudojau)

Įkaitinti orkaitę iki 240 laipsnių temperatūros.
Sviestą ir šokoladą ištirpinti. Atskirame dubenyje sumaišyti kiaušinius, cukrų, miltus ir druską. Abi mases sujungti ir išmaišyti. Supilti brendį. 
Kepimo formas gausiai ištepti sviestu, iš porcelelinių formų pyragaičiai išsiima ir be sviesto.
Supilstyti šokoladinę masę į k. formas. Dėti kepti į įkaitusią orkaitę. Kepti 5 - 7 min. Pyragaičių kraštai turi pakilti, o viduriukas išlikti nepakilęs. Viskas vyksta labai greitai, todėl reikia stebėti. Jeigu netyčia perkepsite, bus skanūs labai šokoladiniai pyragaičiai.


Pirmą kartą pyragaičius kepiau 7 min., nes vis atrodė per žali. Tačiau su skystu viduriuku buvo tik 2 iš keturių. Antrą kartą kepiau 6 min. 235 C orkaitėje. Viduriukas buvo skystas, tačiau apatinė pyragaičio dalis ne pilnai pasidengė plutele.
Brendis pyragaičiuose jautėsi gana stipriai ir išraiškingai, jeigu nemėgstate, galima nedėti. Drėgni,  minkšti, kvepiantys, skanūs vieni ir su ledais. Mums skaniausi dar karšti, ką tik iškepę.











3 komentarai:

  1. Iškepiau!!!! Tik pamiršau brendį supilti :-) kepiau 6 min. ir mano viduriukas buvo tikrai gan skystas, tad galėjau kepti 7 min. ir manau būtų buvę idealu. Manyčiau, kad čia priklauso nuo orkaitės tas kepimo laikas... Kiekvienas išbandys ir žinos koks tinkamiausias kepimo laikas ;-) dar kilo klausimas dėl kepimo - kepei su vėjaliu ar tik kaitinimo funkciją naudojai? Ir, tiesa, man mažokai iškilo, tai ar tikrai čia nereikia nei žiupsnelio kepimo miltelių?..

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Su brendžiu jie tokie laaabai brendiški. Kepdama dažniausia naudoju kaitinimą iš viršaus ir apačios. Dėl kepimo miltelių, kiek peržiūrėjau receptų, tai niekur nenurodoma, jog reikia. Mano ir nepakilo, manau, taip turi būti :)

      Panaikinti
    2. Aš kepiau su vėjeliu :-) Bet kuriuo atveju, jau žinau ką stebinsiu šiuo gardėsiu :-D tikrai labai paprasta ir greita :-)

      Panaikinti