Apie mane

Mano nuotrauka
Gerai prisimenu savo pačios pirmąjį pagamintą desertą - sausainiai sutepti sviestu. Elementaru, bet kaip buvo smagu jį pagaminti mamai, kuri su drauge gėrė kavą... :) Vėliau buvo daug visokių bandymų, pakilimų ir nuosmukių. Labiausia esu dėkinga mamai, kuri leido kepti pyragus, sausainius ir ekperimenuoti virtuvėje. Per visus mokslus, darbus, kasdienybę buvau pamiršusi šią savo aistrą. Tačiau ilgos atostogos, geras vaikų miegas, bei vyro supratingumas - leido ją atrasti iš naujo.

2013 m. lapkričio 8 d., penktadienis

Keptas Merkio šamas su karamelizuotais svogūnais

Konkursas tęsiasi - labai smagu buvo matyti savo vardą prie perėjusių į kitą etapą. Šį kartą užduotis pagrindinis patiekalas iš žuvies. Na, su žuvimi aš nelabai draugauju.. Anksčiau namuose jos beveik negamindavau, tačiau, kai atsirado vaikų, žuvis vis dažniau svečiuojasi ant mūsų stalo. Ką gaminsiu konkursui padiktavo į el. pašto dėžutę atėjęs Merkio laiškas apie artimiausią užsakymą. Niekada negaminau šamo, esu ragavusi jo tik rūkyto, na bet šis konkursas yra iššūkis sau, todėl pamaniau kodėl ne? Vakar šamas buvo mano šaldytuve, o šiandien kol mažasis miegojo, aš jį dorojau.


Reikės:
1 kg skrosto Merkio šamo
1 v. šaukšto medaus
1 v. šaukšto grūdėtų garstyčių
1 nedidelės citrinos
1 a. šaukštelio druskos
Šviežiai maltų pipirų
4 nedidelių mėlynųjų svogūnų
Rudojo cukraus

Šamą nuplikyti verdančiu vandeniu, bus ne toks slidus. Gerai nuplauti tekančiu vandeniu. Įpjauti odą aplink galvą ir užkišus pirštus pamažu pradėti lupti skūrą. Oda yra gana stora ir net nuplikius vis tiek slidi, tačiau man pavyko naudojant tik peilį nulupti visą odą. Rekomenduoju pradėti nuo šono ties žiaunomis, taip pamažu prieiti prie stuburo, o po to lupti kaip silkę. Aplink pelekus oda pati gražiai nuplyšta. Nupjauti galvą. Nuluptą šamą nuplauti ir palikti, kad nuvarvėtų. 
Pasiruošti marinatą. Medų išsukti su išspaustomis citrinos sultimis, garstyčiomis, druska ir pipirais. Tokį marinatą sugalvojau pati, na man jis toks klasikinis, todėl pabandžiau ir žuviai. Jį gaminant siūlau ragauti, kad patiktų Jūsų skoniui. Ištrinti žuvį marinatu ir palikti kambario temperatūroje bent trims valandoms, vis apverčiant žuvį ant kito šono.
Nulupti svogūnus. Vieną svogūno galvą padalinti į keturias dalis. Sudėti į kepimo formą šalia žuvies. Svogūnų viršų gausiai pabarstyti ruduoju cukrumi (aš neturėjau, todėl barsčiau paprastu cukrumi).
Kepti 40 min. 180 C įkaitintoje orkaitėje.


Penktadienio vakarienė visiškai atitiko Valerijos iškeltą tikslą - žuvis tapo vakarienės žvaigžde, o lengvai saldūs svogūnai ir garnyrui pasirinkti marinuoti burokėliai, jai padėjo dar labiau suspindėti! Nustebino ir šamo skonis - žuvis labai sultinga, nesijautė jokio dumblo skonio, be ašakų (tik pagrindinis kaulas). Na jeigu Naujų metų sutikimui nuspręsime ne žuvį valgyti, tai Kūčių vakarienei būtinai rinksimės šamą!

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą